مخلوط رنگ مطلوب
رنگ یک کدام از آن مواقعی میباشد که در اولین برداشت مخاطب وب سایت شما بسیار تاثیر گذار میباشد طراحی سایت در مشهد به این ترتیب رنگ هایی که شم خیر و خوبی تولید نمیکنند ، دیده را اذیت می نمایند و یا این که به دیده فشار وارد میکنند و سبب ساز سوراخ وب سایت شما به وسیله مخاطب می گردند را تعیین نکنید.
تضادومغایرت رنگ ها نیز یک کدام از دیگر از مواقعی میباشد که در حیث مخاطب نسبت به یک تارنما موءثر میباشد ، استعمال بجا از مغایرت رنگ ها سبب ارتقا خوانایی میشود براین اساس می بایست رنگ دورنما نسبت به رنگ متن نوشته گوناگون باشد.
بر این شالوده یکسری توصیه کاربردی داریم تا بتوانید رنگ های جالب و دیده نوازی را برای تارنما خویش گزینش نمائید :
۱. فضاهای سپید
تنها با افزودن فضایی دربین قسمت های متعدد محتوا و بلوک های رنگی میتوانید دیده تماشاچی را جذب نمائید از جمله ترجیح فردی ما کاغذ ای میباشد که رنگ مسئله آن خیلی تیره نباشد و دکمه خیلی روشنی مثل دانلود در آن باشد چون چنین ورقه ای نسبت به یک برگه با رنگ بندی ضعیف ، بیشتر سبب تبدیل شدن مخاطب به مشتری در اینجا دانلود کننده میشود ، شما به دکمه ای نیاز دارید که نگاه بازدیدکننده را به خویش جلب نماید و منجر گردد تماشاچی خویش به خویش به سمت آن دکمه رفته و فعالیت متبوع را انجام دهد.
۲. رنگ های منحصربهفرد اینترنت
درصورتی که میخواهید رنگ ها در مرورگرها و سیستم های گوناگون از دستگاه های اپل گرفته تا رایانه های فردی دیگر به یک صورت اجرا شوند ، به کارگیری از رنگ های منحصر به فرد اینترنت ضروری میباشد چون دستگاه های گوناگون ممکن میباشد رنگ ها را به صورت متفاوتی نشان دهند معمولا در قابل انعطاف افزارهای دستکاری تصاویر مانند فتوشاپ و وبسایت ها و قابل انعطاف افزارهای ایجاد کدهای رنگ مورد ای با تیتر web colors وجود دارااست.
۳. از تنوع زیاد رنگ ها استعمال نکنید
چنانچه در تعیین رنگ برای پباده سازی تارنما ، لحاظ اکثریت را در حیث بگیرید درمیابید که اکثر عموم ترجیح میدهند مخلوط رنگی آیتم به کار گیری ، بی آلایش ترین موقعیت ممکن را داشته باشد ، قرار وجود ندارد در وبسایتتان یک رنگین کمان ساختوساز نمایید بلکه می بایست از رنگ هایی به کارگیری فرمایید که بازدیدکننده را به سمت انجام کار خاصی سوق دهد براین اساس در گزینش رنگ ها بیشتر توجه فرمائید و از بکار بردن رنگ های زیاد پرهیز کنید.
۴. کاهش وضوح تصویر opacity یا این که ارتقاء شفافیت transparency چیز بدی وجود ندارد
در صورتی متنی را بر روی تصویر قرار داده اید یا این که از طرح بافتی در دورنما استعمال میکنید میتوانید با کاهش opacity مورد ، به رنگ ها شفافیت بدهید و کنتراست بیشتری فی مابین متن و مورد ساختوساز نمائید.
۵. عدم به کار گیری از رنگ های متناقض
دوست دارید متنی که با زرد در دورنما صورتی درج شده را بخوانید ؟ چنین حالتی خیلی تعجب آور و غریب میباشد!
۶. رنگ پیوند های کلیک گردیده
اختلاف نظرهای متعددی در این باره میباشد که از تغییرو تحول رنگ لینک و پیوند های بازدید گردیده به کارگیری کنیم یا این که خیر ، اکثری از وبسایت ها به مراد هدایت بهتر یوزرها ، این عمل را انجام میدهند که از رنگ maroon برای آن استعمال می نمایند بدین ترتیب اعتنا نمائید که از این رنگ در رنگ بندی منوهای اساسی استعمال نکنید زیرا ناخودآگاه سبب سردرگمی یوزرها می گردد.
۷. رنگ پیوند ها
بیشتر وبسایت های دارای شهرت مثل Google ، New York Times ، BBC ، Yahoo از رنگ آبیرنگ برای پیوند ها به کارگیری می نمایند و این به یک استاندارد تبدیل شدهاست که دیده عموم به آن عادت نموده است.
۸. تیره تا پرنور
اکثری از طراحان وب سایت ، تعیین رنگ های خنثی را ترجیح میدهند و از ترکیبی از تنالیته های متعدد به عبارتی رنگی که تعیین کرده اند نیز به کارگیری می نمایند ، این نوع مخلوط رنگ نتایج از رنگ های خنثی نسبت به حالتی که با رنگ های مهم فعالیت گردیده باشد ، فشار کمتری به دیده وارد می نماید.
۹. کنتراست یا این که تضاد و مغایرت
ناهم خوانی رنگ یکی دست اندرکاران مؤثر در نگهداشتن بازدیدکننده میباشد ، برای مثال تاثیر رنگ های ضدونقیض متن و دورنما در خوانایی متن بسیار اساسی میباشد ، هنگامی رنگ دورنما به سپید مجاورت میگردد ، رنگ متن می بایست به سیاه یا این که خاکستری مجاورت گردد به همین آسانی!
۱۰. گزینش رنگ با دقت به اهمیت مسئله
برای مثال ترجیح ما در باب رنگ دکمه پیشنهاد خرید ، رنگ قرمز رنگ در مورد سپید میباشد.
درباره این سایت