این یک نمونه بی آلایش میباشد البته خیلی وقتها کندی تارنما یک کمپانی به طور ناخودآگاه سبب ساز ددگی و تجربه تلخ ما از آن تارنما یا این که مارک می گردد. خیلی وقتها هم درحالتی که گشوده شدن سایتی خیلی ارتفاع بکشد به راحتی تب آن را میبندیم و می رویم سراغ سایتی دیگر.
به همین آسانی تأخیر در بار گذاری تارنما میتواند منجر از دست رفتن بازدیدکننده، مشتری و در فیض کاهش درآمد شود. در صورتیکه باورتان نمی شود بد وجود ندارد بدانید که طبق تحقیقاتی که کمپانی آمازون انجام داده، در هر ۱۰۰ میلیثانیه (0.1 ثانیه) تأخیر در بار گذاری تارنما، ۱٪ کاهش فروش واقعه میفتد.
همینطور طبق پژوهش ها گوگل، عصر ماندن بازدیدکنندگان در ورقه، در وب سایتهای سریع (که در کمتر از ۵ ثانیه بار گذاری می شوند) در مقایسه با تارنماهای نماید (که تا ۱۹ ثانیه ارتفاع میکشد تا لود شوند)، ۷۰ درصد اضافه میباشد. از طرف دیگر در وبسایتهای سریع، نرخ پریدن (Bounce Rate) هم ۳۵ درصد کمتر میباشد.
نرخ تبدیل یا این که Conversion Rate یعنی:
تبدیل سرنخ به مشتریتبدیل استفاده کننده به چیزی که شما می خواهید. به بیان معمولیخیس، زمانی کاربری به وب سایت شما وارد می گردد، دوست دارید کاری را انجام دهد؛ برای مثالً توصیه خریدی را کامل شدن نماید یا این که در خبر نامه عضو شود. مقدار برد شما در تبدیل وی به چیزی که انتظار دارید، با نرخ تبدیل معین میگردد. (مطالعه بیش تر.)
نرخ پریدن یا این که بانس ریت یعنی:
نرخ پریدن یا این که بانس ریتکاربر وارد ورقه اینترنتوب سایت شما می گردد و سوای آمدن به ورقه دیگری بعد از مشاهده اول ورقه از اینترنتتارنما شما بیرون می شود. این گزاره بهاین معنا میباشد که استفاده کننده سوای نشان دادن عشقای به مطالعه بیش تر مطالب تارنما و سوای دیدن صفحه های دیگر، از آن بیرون میگردد. (مطالعه بیش تر.)
آزمایش سرعت وبسایت با PageSpeed Insights
همانگونه که گفتیم اولین و مهم ترین تستی که می بایست در لحاظ بگیرید PSI میباشد. نشانی هر ورقهای که میخواهید سرعتش را بسنجید در آن وارد نمایید و بعد از آن دکمه ANALYZE را بزنید. در شرایطی که گزارش گشوده نشد یا این که ارور بخشید آی پی خویش را تغییر تحول دهید.
پس از تکمیل آزمایش گزارشی مثل تصویر تحت میبینید. این گزارش دربرگیرنده دو بخش منقطع برای تلفن همراه و دسکتاپ میباشد.
بایدها و نبایدهای ساخت محتوا و نسخه برداری رایتینگ سئوحتما بخوانید: بایدها و نبایدهای ساخت محتوا و نسخه برداری رایتینگ بهینه سازی
آزمایش-سرعت-وبسایت-با-گوگل
در ادامۀ گزارش سه بخش پایین را می بینید:
A) گزارش میدانی یا این که حقیقی وواقعی (Field Data)
این گزارش مبنی بر داده ها حقیقی تودهآوری گردیده از مرورگر کروم و بازدیدهای یوزرها از به عبارتی برگهای میباشد که آدرسش را وارد کردید؛ برای مثالً در صورتی کاغذ اصلی را وارد کردید گزارش صرفا مرتبط با به عبارتی کاغذ میباشد. مرورگر کروم به طور اتومات اطلاعاتی در رابطه تجربه یوزرها از وب سایتها به سرورهای گوگل میفرستد. ولی می توانید از پیکربندی کروم ارسال این داده ها را متوقف نمائید.
B) گزارش آزمایشگاهی (Lab Data)
داده ها آزمایشگاهی با به کارگیری از محاسبه وبسایتتان بهدست میاید و ربطی به تجربه یوزرها ندارد. در بخش Lab Data، سود به دست آمده برای هر شاخص روبروی آن درج شده میباشد. گزارش آزمایشگاهی بر طبق یک بار گذاری (لودینگ) مشابهسازی گردیده از کاغذ میباشد. دراین آزمایش صرفا اعداد مرتبط با آزمایش انجام یافته در آن لحظه اعلام میگردد. به همین عامل قابلیت دارااست در هربار تستی که انجام میدهید اعداد اکران داده گردیده مختلف باشد.
C) گزارش کل سایت (Origin Summary)
گزارش کل سایت مثل به عبارتی گزارش میدانی مبنی بر داده ها تودهآوری گردیده از یوزرها حقیقی میباشد ولی میانگینی میباشد از کل صفحه های تارنما، خیر صرفا کاغذای که آدرسش را وارد کردید.
درپی می خواهیم تک تک شاخصهای مصرف شده دراین گزارش را معرفی کنیم.
تصویر پایین نتیجۀ آزمایش سرعت وب سایت پرتال، در نسخۀ دسکتاپ را نشان میدهد. همان گونه که میبینید، گوگل باگازِ این ورقه نمرۀ ۸۴ را داده میباشد. ۸۴ نمرۀ بدی وجود ندارد و نشان می دهد که پرتال از حیث گوگل سرعت میانگین (در حدود خوب) دارااست.
درباره این سایت