در تصویر بالا اعتنا نمائید كه چه گونه طراح تنها كارداران اندك و ضروری را قرار داده میباشد تا حیث مخاطبین و یوزرها را به خویش جلب كند: منو جستجویابی، لوگو، تگ لاین، دست اندركاران دعوت به كار و تصاویر پراکنده در فضای صفحه برای در معرض اكران قرار دادن تولیدات. آنها ولی اطلاعات دیگری را نمایان میسازند، ولی در مرحله بعدی این فعالیت را انجام میدهند، از این رو برگه های آنان هیچوقت به هم ریخته نیست. این یك معادله بصری مرحله به مرحله میباشد.
برای این كه طراحی اینترنت مفید و كاربردی باشد، نیاز داراست كه معمولی به حیث بیاید- مطمئنا شیوه و یا این كه طریق های واضحی برای شما موجود است تا در این باره از آن پیروی كنید. طریق های مختلف بخش اعظمی وجود دارد كه میتوانید آنهارا به فعالیت بگیرید (در پی به آنها خواهیم پرداخت)، اما اولی قدم این میباشد كه همیشه برای عواملی كه تقدم بالایی دارند، بوسیله حذف عواملی كه اهمیت كمتری دارا هستند، فضایی را تولید فرمائید تا طولانی تر گزینه توجه قرار بگیرند.
بایدها:
موارد بیش خیس را حذف نمایید. پباده سازی های خویش را فقط برای وجود دست اندركاران ضروری گشودهنگری نمائید. درصورتی كه یك استدلال منجر نمیشود تا بهبودی در تجربه كاربری روی دهد، آن را از پباده سازی برکنار سازید. درحالتی كه یك دلیل در کاغذ دیگری میتواند زنده باشد، آن را به آن نصیب منتقل فرمایید.منوهای كشویی را محدود نمائید. منوهای كشویی (بالا-ذیل، تا شونده و غیره) شیوه خیر برای كاهش معیار بهم ریختگی میباشند، ولی نباید كلیه چیز را در آنجا انباشته نمائید. در شرایطی كه قابلیت دارد، کارایی كنید تا این منوهای مخفی را به هفت آیتم محدود فرمایید.
نبایدها:
نوارهای كناری را به كار گیری نكنید. بازدیدكنندگان احتمالا از آن ها استفاده نخواهند كرد. هم چنین، درصورتیكه همگی آیتم ها در منو جستجویابی شما قرار نگرفته باشد، نیاز دارید تا ساختار آن را به هر ترتیب كه گردیده معمولی سازی نمائید.از اسلایدرهایی یاری نگیرید. تکان و تصاویر تازه در یك اسلایدر سبب ساز حواس پرتی میگردد و در اختیار به دست آوردن روی آن موردی كه یوزرها مشاهده مینمایند را ضعیف میسازند. بهتر میباشد در هر وقتی تنها شایسته ترین تصاویر خویش را نشان دهد.
از فضای سپید كافی به فعالیت ببرید.چهطور میخواهید فضاهایی كه در پباده سازی موجود میباشد را بعد از كاهش ترازو بهم ریختگی پر نمائید؟
فضای سپید یك عبارشت تكنیكی در هنرهای بصری برای بخش هایی در یك تصویر میباشد كه جذابیتی در بر ندارند. به طور عادی، این بخش ها خالی و یا این كه سپید میباشند مانند آسمان ابری و یا این كه یك دیوار یك رنگ. در شرایطیكه چه به خودی خویش كسل كننده و خسته كننده میباشند، ولی وقتی كه به شیوه زیبایی به فعالیت رود، این فضاهای منفی میتوانند بی نقص گردیده و سبب ساز ارتقای پیام اصلی در وبسایت شود، هم چنین موجب میشود تا خوانایی متن و اینترنت سایت بالا رود و انتقال پیام به مخاطبین و یوزرها معمولی خیس شود.
در مثال STREAMFLOW بوسیله طراح سطح بالا به نام HITRON، تگ لاین و دكمه دعوت به كار، بیشترین ترازو جذب را دارااست، خیر به دلیل آنكه فلشی و دارای زرق و برق میباشد، بلكه به این دلیلكه فضای منفی در حوالی آن موجود است. این كاغذ ورودی اینترنت سایت برای استعمال كننده بی آلایش می سازد تا آن چه كه كمپانی انجام میدهد را شعور نماید و یا در مرحله بعدی در وبسایت به كجا برود. آنها تصاویر با شكوهی از ابرها را دربرگیرنده می گردند، ولی با سبك بسیار زیبا و تاثیرگذار و مینیمالیست كه جذابیت آن را بیش خیس كرده میباشد- یك ادغام بندی هوشمندانه با چندین استراتژی ها مرتبط با فضای منفی در وبسایت به شمار می رود.
بایدها:
مهمترین دست اندركاران خویش را با فضای منفی در حوالی آن در ورقه های اینترنت قرار دهید. هر چه فضای منفی در حوالی عواملی طولانی تر باشد، جلب توجه بیشتری مینماید.از طرح بندی های خسته كننده با دست اندركاران بصری ثانویه دوری به فعالیت آورید. دیگر دست اندركاران قشنگ مانند رنگ و تایپوگرافی میتواند از دید بصری هنگامی كه فضای منفی اكثری وجود دارد، طولانی خیس در معرض دقت قرار بگیرد.
ش
كه ,یك ,اندركاران ,فضای ,های ,میباشد ,دست اندركاران ,فضای منفی ,را به ,و یا ,این كه
درباره این سایت